Alla inlägg under februari 2013

Av ponnyhest - 28 februari 2013 12:24

Heej!
Sitter i skolan nu och kollar ut genom fönstret! Suuuperväder idag! Vill bara ut och rida med en gång. Det måste vara den finaste dagen på hela året!! Solen lyser och det skulle vara upp till 7 grader idag :D
Senare efter skolan ska jag ut och rida en sväng med finisponnyn!

Ha en superfin dag!

Avslutar med en bild på min finis från igr, och jag vet att han ser ut som en jag vet inte vad.. ;)

Av ponnyhest - 26 februari 2013 20:21

Hej!


Vi ska flytta Emilio till ett annat stall! Ett jättfint litet med 9 boxplatser, 2 ridbanor och det ska byggas en spolspilta med! :> 

ÅÅh är sådär suupermegaglad nu! Detta kommer bli sååå bra. Jag hoppas verkligen att Emilio kommer att trivas med. Men det tror jag. Det kommer vara mycket mer att titta på, mycket bättre hagar och så är det nära skolan jag ska gå på till hösten. 


 


Ni får en gaaammal söt bild från den första hösten jag hade Emilio :3 


Skriver kanske mer senare   


Av ponnyhest - 23 februari 2013 16:11

Heej!

Har varit och åkt skidor idag! Det va kul, haha. Min lilla kusin på 9 år åkte för första gången idag och han ääägde :o Nästan bättre än mig.

När jag åker ser det ungefär ut såhär:




 



Haha eller inte, mer såhär:


 

Jag äger på skidor (Y)


Nejmen jag ramlade inte en enda gång idag!! Ren tur, höll på att välta typ 2364783383 gånger..


Nu mot stallet, hörs senare :)

Av ponnyhest - 22 februari 2013 21:58

En blogg som jag tittar in på fleeeera gånger om dagen är den här!

Jag började läsa den ganska nyligen och fastande direkt! :> Jag har länge letat efter en bra blogg som inte bara handlar om tävlingar, tävlingsliv, tävlingskläder osvosv. Vem vill läsa om sånt när man kan läsa Josefines blogg. Snacka om att man får en hög igenkänningsfaktor när hon skriver om sin vardag i stallet och vardagsridning istället för massa outfitinlägg med massa fancy svindyra märkesridkläder!

Hon har skiver också sånna där gryyyymma åsiktsinlägg där hon verkligen provocerar, vilket jag ääääälskar!


Letar ni efter awesome blogg av en awesome tjej så läs Josefines blogg om bland annat hennes superfina häst Fantasia! 


http://fantasias.blogg.se/ 

http://fantasias.blogg.se/

http://fantasias.blogg.se/

http://fantasias.blogg.se/

http://fantasias.blogg.se/


 



Av ponnyhest - 22 februari 2013 21:52

Tänkte bara tipsa om världens bästa låt   



Av ponnyhest - 22 februari 2013 20:21

Hej!

Va inne på stan idag och tvingade mamma och lillebror att åka förbi hööks! Alltid lika trrrrevligt! :>

Speciellt när man har pengar ;) Idag köpte jag ett fleecetäcke för mitt presentkort som jag fick på årsmötet i ridklubben för att jag vann klubbmästerskapet i dressyr :3


Täcket jag köpte är detta:


 


Awesome va? 

Ponnyn klädde hur fint som helst i de,t skimmel som han är! Billigt var det med, 299 kr bara. 


//Lovisa 

Av ponnyhest - 21 februari 2013 13:29

Emilio är som sagt en valack som fyller 9 år i år. Han är korsning mellan Welsh och New Forest och har en himla massa personlighet!

Jag har aldrig träffat en mer social, gosig eller mer speciell häst än Emilio. Han är extremt plockig också och vill pilla på allt han ser. Ibland kan det faktiskt vara väldigt jobbigt men för det mesta är det bara gulligt. 


 


Några ord som beskriver Emilio är söt, gosig, knäpp, knas, rolig, arbetsvillig, pigg och glad. 


För glad är precis vad han är! Alltid framåt och positiv vad man än hittar på, hoppning, dressyr, rida i skogen, promenera osv, han är ALLTID glad. 

Det han gillar allra mest är att rida ut i skogen med andra hästkompisar, då kan det bli riktig rodeo, haha! Gulleeee 

  


Jag och Emilio tävlar mest i hoppning just nu. Mest klubb eller lokalt i 80 eller 90 cm, alltså LD och LC. 

Vi har startat LC:1 i dressyr på klubbnivå och vunnit, så han är inte så pjåkig i dressyren heller! 

Emilio är verkligen en allroundponny, man kan göra allt med honom! Bara det inte blir för svårt :3

Här kommer lite bilder på sötenöten:

 

 

 

 

 

Plockig som sagt, hihi   

 

 

 

En underbar hoppbild får avslute den här presentationen! 

Av ponnyhest - 20 februari 2013 20:34

Hej! 

Det här är då det allra första inlägget på min allra första blogg!

Jag heter Lovisa och bor i södra Sverige i en liten, liten håla med min familj och en katt. Jag har också en D-ponnyvalack på 145 cm i mankhöjd som heter Emilio.

Det är just Emilio som den här bloggen kommer kretsa kring. Jag kommer dels ha den för min egen skull men för att kunna titta tillbaka på hur jag gjorde och tänkte då och då. 

En annan anledning till att jag skapade bloggen är att jag vill kunna dela med mig av mitt häst-tänk angåede utrustning, regler osv. 


Ha det bra och fortsätt gärna titta in här!   

 

 


Världens finaste!

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkommen!
Jag heter Lovisa och bor i södra Sverige med min familj, min katt Tusse och min häst Emilio.
Det här bloggen kommer mest handla om hästar, utrustning och mina tankar kring allt som har med hästar att göra.
Hoppas ni stannar!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards